Se dina möjligheter. Bli medveten om din inre ekomedvetenhet.

Att vara ekomedveten handlar om att vara medveten om sig själv och sina val. Vi väljer hur vi vill leva för att känna själsligt och kroppsligt välbefinnande. Att bli medveten om hur vår livsstil påverkar oss själva, skapar även förståelse för hur vår ekomedvetenhet påverkar den omgivande miljön. Det är valen vi gör i vår vardag som skapar våra möjligheter. Att se möjligheterna är att vara ekomedveten. Att ta tillvara på möjligheterna är att leva ekomedvetet.

Alla kan hitta - känna - sin egen ekomedvetenhet. Det du behöver göra för att finna den, är att bli medveten om dina valmöjligheter. Du bestämmer själv hur mycket ekomedvetenhet du vill tillämpa din livsstil. Dina inre gränser sätter du själv. Ekomedvetenhet är gränslös.

Allt som du tillför din kropp lämnar sina spår, både på dig och på miljön. De produkter som används på huden tas upp av porerna och förs in i kroppen. Vissa ämnen lagras och drivs aldrig ut ur kroppen igen. Det är därför viktigt att vara medveten om vilka ämnen man tillför kroppen.

På ekomedveten.se finns ett utbud av produkter som består av naturliga möjligheter för själen, kroppen och miljön. Producenterna bakom produkterna använder vegetabiliska ingredienser och ekologiskt producerade råvaror. Under framställningen tillsätts inga parabener och inga mineraloljor. Inte heller några syntetiska färger eller parfymer används i produktionen. Produkterna innehåller inga syntetiska konserveringsmedel. Ingenting i utbudet har testats på djur.

En bakomliggande ekomedvetenhet syns i produkterna och den känns av människan som använder dem.



tisdag 18 maj 2010
















Gubbängens massagekaka har en uppiggande och fräsch doft av citrus, med en lugn underton av vanilj. Det är doften som avgör köpet när jag väljer den. Den gör mig glad. *ler*

När jag skall till att använda massagekakan kommer nästa positiva överraskning, den smälter lättare i handen än andra massagekakor jag använt, vilket är en fördel för mig som har ganska kalla händer. Det medför att jag inte behöver stå och vänta på att börja massagen utan kan sätta igång, med en gång. Doften är energigivande inte bara för den jag masserar utan påverkar även mig positivt. Gubbängens massagekaka är smidig att arbeta med och dryg, så den räcker länge. Huden blev babymjuk efter massagen.

Förpackningen är lättöppnad även för den som har ont i händerna. Jag tycker att informationen på etiketten är ändamålsenlig och konkret. På etiketten kan jag läsa mig till tillverkningsdatum och hållbarhetstid, innehållsförteckning finns både på svenska och engelska. På etiketten får jag också rådet att förvara den i kylskåp. Om du vill följa kylskåpsrådet skall du tänka på att förvara den i en mycket tät burk, eftersom eteriska oljor kan sätta doft på annat som finns i kylskåpet. Det ger känslan av att maten smakar som massagekakan doftar. Den erfarenheten har jag gjort mig tidigare och behövde inte göra om, men det går bra att förvara den i rumstemperatur också.

Förvirrande är att det på förpackningen står så mycket olika saker att jag blir osäker på namnet på tillverkaren. Det är dock Klockargården och bara det, som är tillverkarens namn.
Gubbängens massagekaka från Klockargården i Norberg är en produkt som jag är mycket nöjd med och kommer att köpa igen.



Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar